2014. október 23., csütörtök

Colleen Hoover: Slammed- Szívcsapás

Sziasztok!
Itt is van az első bejegyzés ami a Szívcsapás című könyvvel fog foglalkozni.:)


Nézzük először a könyv adatlapját :

Címe: Slammed- Szívcsapás
Írta: Colleen Hoover
Oldalszám: 296
Eredeti címe: Slammed
Fordította: Barthó Eszter
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Fülszöveg:
Apja váratlan halála után a 18 éves Layken lesz édesanyja és öccse legnagyobb támasza. Bár kívülről erősnek tűnik, valójában teljesen összetörik. Ekkor lép be életébe az új szomszéd, a 21 éves, jóképű Will, akinek a slam költészet iránti szenvedélye őt is magával ragadja. Bár az első pillanattól fogva közel kerülnek egymáshoz, egy szörnyű felfedezés már az első csodálatos randevú után kettejük közé áll. Mindennapi találkozásaik onnantól fogva fájdalmassá válnak. Küzdenek az egymás iránti vonzalmuk ellen, és szenvednek az őket szétszakító erők miatt. Csupán a költészet révén tudják őszintén kifejezni érzéseiket egymás iránt, és elképzelni egy olyan jövőt, amelyben a szerelem ünnep, és nem fájdalom.

Az irónőról röviden: Először a Hopeless- Reménytelen című könyv kapcsán hallottam a nevét( amit sajnos még nem sikerült elolvasnom. Amerikai írónő, 1979. december 11.-én született, és szerelmes regényeket ír. 
Hát nálam ez normál esetben teljesen ki is verte volna a biztosítékot, mert hát amerikai és romantikus, akkor én a kezembe nem veszem a könyvét. De aztán olyan sok jó értékelést láttam róla, hogy meggondoltam magam. Szerintem tényleg remek írónő és nagyon jól át tudja adni azt amit szeretne.

A könyvről spoliermentesen, ajánlás + vélemény:
Épp azon filóztam, hogy mit olvassak, ott álltam a könyvespolc előtt és nem nagyon tudtam dűlőre jutni. És akkor eszembe jutott, hogy ez is ott van, és valami hirtelen felindulásból ezt kezdtem el olvasni. Először nagyon féltem tőle, hogy olyan lesz, mint a Gyönyőrű sorscsapás ( ami valljuk be nagyon nem lett a kedvencem). 
A könyv eleje nagyon döcögősen indult számomra. Layken egy kicsit túl sokat hisztizett Will miatt.
De ezt a részt is kellően feldobták a mellékszereplők, értem ezalatt Kelt, Cauldert, Eddiet, Nicket és Gavint. Van adva egy nagyon sablonos első részünk miszerint a lány apja meghalt ezért el kell költözniük, és hát a főszereplő nyilván beleszeret első látásra a szomszéd srácba, aki meg nyilván egy tökéletes, izmos pasi.
Aztán jön az ami miatt az egész könyv nagyon szerethető. Még pedig a slam költészet. Ez végig kíséri az egész könyvet és hát, nekem egyik-másiktól rendesen könnybe lábadt a szemem.
Az egész könyvben nagy szerepet játszik, az, hogy hogyan boldogulnak azok az emberek/fiatalok akik elveszítették valamelyik, esetleg mindkét szülőjüket.
Ennyit tudtam róla mondani cselekményleírás nélkül, nézzük az ajánlást:

Kinek ajánlom:

- Aki szeretne olvasni egy jó, romantikus könyvet
- Akit érdekel a slam költészet
- Aki szeret mélyebb értelmű könyveket olvasni
- Aki nem bánja ha elsírja magát rajta
- Aki szereti a humort

Kinek nem ajánlom:

- Aki egyáltalán nem szereti a romantikát, mondjuk én sem szeretem annyira
- Aki azt várja a könyvtől, hogy merő nyál legyen
- Akit nem hat meg a költészet és a halál
- Aki nem szereti ha egy könyv elgondolkoztatja
- Akinek épp rossz kedve van

Kedvenc szereplők:

- Igazából, ez a könyv, azok között a ritka könyvek között van nálam amiben egyik szereplővel sincs különösebb bajom.
- De ha már kedvenceket akarunk akkor: Kel, Caulder, Eddie és Nick

Kedvenc idézetek:

– […] Tudod te, hány Chuck Norris-os viccet tudunk kreálni egy óra alatt? 
– Biztosan nem annyit, amennyit Chuck Norris tudna – feleltem.

– Mióta vagytok együtt Gavinnel? – kérdezem. 
– Második óta. Elütöttem a kocsimmal – feleli mosolyogva. 
Szerelem volt első csattanásra.

És Layken egyik verse: 
Az Értelmező Kéziszótár szerint…
És szerintem…
több mint harminc különböző jelentése és szinonimája létezik a gonosz szónak.
(Itt kiabálni kezdek, amitől mindenki hátrahőköl, Willt is beleértve.)
Vadbarom, tökfej, kegyetlen, faszfej, rosszindulatú,
kíméletlen, komisz, utálatos, szívtelen, ördögi, epés, kérlelhetetlen,
zsarnoki, ellenséges, galád, aljas, barbár, keserű, brutális, szívtelen, romlott,
érzéketlen, züllött, bűnös, ádáz, rideg, engesztelhetetlen,
rosszindulatú, veszedelmes, embertelen, szörnyeteg,
irgalmatlan, könyörtelen,
és az én kedvencem: seggfej.

Én ennek a könyvnek 10/ 7.5 pontot adok :)

moly.hu-n: 184 ember csillagozta, és így 93%-ot kapott. Ezzel 58. legjobb romantikus könyv a molyok értékelése alapján

És akkor jöjjön még egy Spoileres rész:
Na, ugye kezdjük, ott, hogy engem kicsit idegesített, az, hogy nem tudják megoldani azt a problémát, miszerint Will tanár, és Layken ugyanabba a suliba jár. Mondjuk így is jól jött ki hiszen legalább együtt voltak Eddie-ékkel, és elég jó társaságot alkottak.
A másik dolog pedig, hogy ugye Will egyedül neveli az öccsét, Lakenek pedig meghalt az apja és most az anyjával él. Így elég jól megértették egymást. És ezáltal Will is  normálisan viszonyult a lányhoz. 
Viszont ott a fő csavar, ami engem egy kicsit zavart. Még pedig Lake anyjának a halála aki ugye rákos, és így a két szerelmes együtt nevelik az öccseiket. Kicsit nekem ez már sok volt. Viszont Julia halálának a körülményei, az, hogy hogyan hatalmasodik el rajta a rák, szerintem nagyon jól le volt írva. Az, hogy milyen lazasággal kezelte, hogy a két fiú, tüdőráknak akar öltözni. És az, hogy a halála után is kidolgozta a rendszert, hogy hogyan éljenek. És persze az is nagyon kedves volt tőle, hogy végül megengedte, hogy Layken nevelje fel Kelt.



Mindenképp el szeretném, majd olvasni a második részét.:)

Borítók:
Véleményem szerint egyik se valami szép

A magyar borító





Az angol borító



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése