2014. október 26., vasárnap

Sherry Gammon: Szerethetetlen

Sziasztok!
A mai témánk Sherry Gammon: Szerethetetlen című könyve lesz.:) Jó olvasást hozzá.

Na nézzük a könyv adatlapját:


Címe: Szerethetetlen 
Magyar borító
Írta: Sherry Gammon
Oldalszám:404
Eredeti címe: Unlovable
Fordította: Kleinheincz Csilla
Kiadta: Maxim Kiadó
Fülszöveg:A tizenhét éves Maggie Brown kiugró arccsontjával és karikás szemével a kábítószeres modellek mintapéldánya lehetne. Maggie problémáját azonban nem a drogok, hanem az anyja jelenti. A lány ráadásul egyre jobban belegabalyodik Seth Prescottba, az új srácba a suliban, és attól fél, hogy a fiú is cserben fogja hagyni, mint mindenki más. Seth Prescott a rendőrség beépített embereként került a Port Fare High iskolába, de munkája dacára beleszeret Maggie-be. Miközben Seth azon fáradozik, hogy a New York állambeli Port Fare-t megszálló szadista drogdílereket kifüstölje a kisvárosból, a hajsza halálosra fordul, és Maggie élete is veszélybe kerül. Seth és Maggie önmagukat is megismerik humorral tarkított, összetört szívekkel övezett, romantikus útjukon, és eközben a világuk mindörökre megváltozik.
Sherry Gammon első regénye, a Szerethetetlen egy trilógia első kötete. A sorozat az emberi szellem erejét és kitartását hirdeti – és azt, hogy soha nem szabad feladni, különösen ha szerelemről van szó.

Az irónőról:

Soha nem hallottam még róla mielőtt a kezembe vettem volna a könyvét. Aztán rájöttem, hogy ez az első könyve, szóval nem csoda. Megnéztem az oldalát amiről ugyan nem derül ki, hogy hány éves, de az igen, hogy kedveli a magyar kiadást :) A könyv hátsó borítója azt mondja nekem, hogy New Yorkban és a férjével és gyerekeivel valamint egy pár őrült kutyával :)












A könyvről spoliermentesen, ajánlás + vélemény:
Na ez az a könyv ami konkrétan átgázolt rajtam. Puff. Csak így egyszerűen. Sokkal többet adott mint amit vártam tőle. Mondhatjuk úgy, kellemesen csalódtam. A Maxim Kiadó Dream válogatásáról eddig nem voltam valami jó véleménnyel, de azt hiszem eszek után több könyvüket veszem majd a kezembe.
Ebben a könyvben rengeteg érzékeny témát érintünk, többek között a drogot, az alkoholizmust, az éhezést és azt, mikor valakit kirekesztenek a szociális problémái miatt és úgy érzi szerethetetlen.
Maggie a tökéletes megtestesítője annak, hogy bárki bármilyen körülmények között él, attól még lehet kedves és odaadó. Nagyon kedveltem és sajnáltam egyben a karakterét, hiszen az anyja úgy bánt vele mint egy kutyával, pedig ő mindent megtett, hogy ez ne így legyen.
Seth. Elsőnek úgy gondoltam, hogy ő lesz a tökéletes, zöldszemű rossz fiú. De nem. Szerencsére épp úgy pozitívan csalódtam benne mint Maggie.
Az ő történetük van bámulatosan két szemszögből felépítve olyan zseniális mellékszereplőkkel, hogy az nem semmi. Bookettől az agyamat eldobtam és Cole is zseniális volt.
Angol borító
És ami a legjobban megfogott a könyvben, az az, hogy hihető volt. Hihetőek és sebezhetőek voltak a karakterek, és maga a történet is.
A könyvben párszor talán háromszor előfordul egy harmadik szemszög, a két drogdíleré Alané és Billé, ami elég gyomorforgató volt, tekintve, hogy igazából gyilkosok voltak. Viszont az ő esetükben is csak azért van ez a rossz berögződés, mert az apjuk verte beléjük, és ő küldte Alant is egy vágóhídra dolgozni ahelyett, hogy megvizsgáltatta volna.
Összességében egy gyönyörűen kidolgozott cselekményt láthatunk benne, olyan valós problémákkal mint a drog és az elhanyagolás, na és az alkoholizmus. Nem csöpögött a nyáltól és humoros is volt a maga módján.
Ez mind szép és jó, de volt ennek a könyvnek egy DE- je. Mégpedig a könyv szövegének a minősége. Körülbelül tíz helyesírása( alap helyesírási) hibát vettem észre benne ami valljuk be egy kicsit sok. Néhol kicsit az éreztem, mint, ha el lenne sietve a szöveg. Olvastam már ennél rosszabb magyar szövegű könyvet, de sok jobbat is.

Kinek ajánlom:

- Aki szeretne olvasni egy jó pörgős könyvet
- Aki nem fél szembenézni valós problémákkal
- Aki szereti az eredeti stílust és szereplőket
- Aki nem riad meg attól, ha egy könyvben gyilkosság van
- Akinek nem baj, ha a könyv mozgatórugója két fiatal szerelme
- Aki szereti a humort

Kinek nem ajánlom:

- Aki fél szembenézni a valós problémákkal
- Aki szereti a pompomlányokat
- Aki csak egy sima, nyálas lovestoryt vár a történettől
- Aki nem szereti, ha egy könyvben előfordul gyilkosság és kegyetlenség
- Aki nem akarja, hogy ez a könyv megváltoztassa a különböző dolgokhoz vetett felfogását

Kedvenc szereplők:

- Ebben a könyvben is szerettem a legtöbb szereplőt ez nem olyan gyakori, de az előző könyvnél is ez volt 
- De akiket kiemelnék: Maggie, Dwayne, Seth, Cole, Sam és Brooker

Kedvenc idézetek:

– Tudod, meglep, hogy elférünk hárman az autódban. 
– Hárman? Úgy hiszem, csak ketten vagyunk. 
– Én, te és a túlméretezett egód. Az három.

– Tudok főzni – mondta bizonytalanul Cole. 
– Doki, te vagy a világon az egyetlen ember, aki még a vizet is odaégetné.

– A kifogások olyanok, mint a hónalj. Mindenkinek van, és mindegyik büdös.

Én ennek a könyvnek 10/ 9.5 pontot adok :)

A moly.hu-n 330 ember csillagozta és így 89%-ot kapott.

És akkor lássuk a Spoileres részt:
Igazából, ide már nem sok mindent szeretnék írni. Örülök, neki, hogy Seth és Maggie végül összejöttek, bármennyit is szekálta Maggie a fiút. Igazán sajnáltam mindenkit aki meghalt. Barbara (Maggie anyja) elitta az egész életét. A levelek kedvesek voltak tőle, de sose tudta bebizonyítani igazán, hogy szereti a lányát. Sam kedves öregember volt, sajnálom, hogy meghalt, de ő szép boldog életet élt. És végül ott van Alan és Bill a két kegyetlen testvér, akiket annyira nem tudok sajnálni. Főleg Alan, szörnyű egy alak volt.

A második rész kívánságlistán és úgy sejtem, hogy hamar meg is lesz :)

Borítók: Nekem az angol speciell nem tetszik annyira mint a magyar, de ízlések és pofonok.:)



Közérdekű közlemény: 

Valószínűleg a mai vagy a holnap nap folyamán megcsinálok egy book taget, illetve mindenképp szeretnék egy bejegyzést James Dashner: Tűzpróba című könyvéről,és az Útvesztőről is. Ezeken kívül szívesen fogadok ötleteket, hogy miket csináljak még.( Eszembe jutott, esetleg egy top10 kedvenc karakter.) Minden ötletet szívesen fogadok :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése